Welkom in de wondere wereld die Corine heet

woensdag, februari 01, 2006

Aan de telefoon

Ik zat met twee collega's in de auto. We hadden het erover hoe lastig de cliënten het ons soms kunnen maken. Niet willen luisteren, oneindig vaak bellen en het "standaard" gezeur. "Of die ene keer", zegt collega M., "toen je werd uitgescholden voor kaaskut."

Eigenlijk was ik het hele voorval al weer vergeten. Het was niet eens een cliënt, maar familie van. Nadat hij het mij had toegeroepen werd direct de verbinding verbroken. Ik zat alleen maar verbaasd naar de hoorn in mijn hand te kijken.

En eigenlijk ben ik dat nog steeds als ik er over nadenk. Niet eens beledigd, maar slechts verbaasd.

13 Comments:

Blogger Gwendolin said...

moet je cursusje omgaan met moeilijke klanten???

Praat me er niet over. Maar heb ook hele leuke. Vandaag een oud vrouwtje dat huilend ophing. Maar dan wel van blijdschap, ze kreeg namelijk 200 euro terug :)

6:54 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Het is ook wel een zeer verbazingwekkende reactie.

7:47 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Kaaskut? Die moet ik onthouden :D

7:52 p.m.

 
Blogger Petra said...

Het bekt wel lekker!

8:31 p.m.

 
Blogger CeeBee said...

Nou, je mag je alsnog wel behoorlijk beledigd voelen hoor. Ik vind het nogal wat, wat je daar naar je hoofd geslingerd kreeg!

9:12 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Gwennus: Cursuje pas ik bijna dagelijks in de praktijk toe. gelukkig hebben wij ook vaker leuke dan niet leuke!

@Renesmurf: ik neem aan dta je zijn reactie bedoeld?

9:54 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Penguin: en dan?

@Petra: :-) Weer eens wat anders dan een kaaskop hè

@Ceebee: een dag later kwam er een fax van een andere advocaat "tot mij wendde zich" dus gelukkig heb ik 'm hierna nooit meer aan de telefoon gehad

9:59 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik zal ernaar vragen bij de kaasboer.
Klinkt spannend.

10:03 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Waarom wil iemand jou zoiets toeroepen? Jij bent toch lief? *snapt niks van mensen*

3:41 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik blijft dat geweldig vinden: bellen met klanten. Je hebt echt zulke geweldige klanten. En domme klanten. En vervelende klanten. En lachwekkende klanten. En verkeerd verbonden mensen ("is dit niet de tandarts?")

Trouwens, het woord van nu is vaag: aipnjpko

5:58 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Oh!: hihi, laat je even weten wat zijn reactie was? Misschien kun je dan ook meteen vragen naar een stukje scheurbrie

@Act: helemaal met je eens! :-)

@GertJan: vooral de lachwekkende. En dan bijna stikken omdat je je lach in moet houden

6:07 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Momoniek: zolang je het niet tegen mij gebruikt vind ik het prima!

5:51 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik ken het....
'Goedeavond, ***Nederland, U spreekt met Knopje, u mag het zeggen!' Ik heb twee en een half jaar op een helpdesk gewerkt en we kregen de meest bizarre verhalen. Zo kreeg ik van een klant te horen dat ik mijn baas napraatte omdat ik met HEM sliep (mijn baas was een ZIJ), hadden we een schizofrene man die als zich zelf belde, maar ook als zijn advocaat of als zijn dokter en we kregen alle scheidings- en gevangenisverhalen / smoezen te horen, waarom mensen hun rekening niet konden betalen. Ik heb vaak dubbel gelegen van het lachen!

7:23 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home