Welkom in de wondere wereld die Corine heet

vrijdag, december 23, 2005

Paardenmiddel

Mijn huisarts is best een geschikte vent. Toen ik jaren geleden te kampen had met een flinke tandontsteking was hij degene die bemiddelde met de kaakchirurg. Iets wat mijn toenmalige tandarts niet noodzakelijk achtte. Helaas onterecht, want ik kreeg meteen een dubbele antibioticakuur mee naar huis plus een serie vervolgafspraken. Bovendien haalde mijn huisarts uit het hoekje van zijn bureaula een busje slaappillen tevoorschijn, zodat ik eindelijk een nacht kon slapen in plaats van te liggen dazen met het gevoel alsof er een gloeiende pook in mijn gezicht werd geduwd.

Vandaag is de vierde dag dat ik verga van de pijn. Mijn kaak, voortanden en oor, ik weet niet eens hoe ik het gevoel moet beschrijven. Ik sta mooi voor gek met mijn hoge pijngrens. Ik kan me niet concentreren, slaap niet langer dan een paar uur achter elkaar. Ik ben elke grens al meerdere malen gepasseerd, ben helemaal op. Het liefst pak ik een nijptang en trek het hele zooitje eruit. Mijn tandarts kan helaas niets voor mij betekenen. Dat kan ik alleen zelf. Ik spreek mijn verschillende lichaamsfuncties streng toe. Genees! Per direct. Alsjeblieft?

Opnieuw is de huisarts mijn redder in nood. Ik krijg een recept voor Naproxan in combinatie met maagversterkers. Het klinkt als een paardenmiddel en na even Googlen blijkt dat ook zo te zijn. Vriendinnetje S. is zo lief om wat boodschapjes te halen en ook meteen langs te apotheek te gaan. Ik wacht vol ongeduld totdat ze komt en verheug me op de pijnloze uren die mij te wachten staan.

Bij dezen ben ik ingedekt voor alle mogelijke opmerkingen van mij binnen de komende 48 uur welke op enigerwijs tegen mij gebruikt kunnen worden.

12 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Sterkte meis!!! Niet zelf met die nijptang aan de gang gaan hoor :D

2:42 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Als je wil kom ik wel ff met je tanden praten om ze te vertellen dat het genoeg is en ze nou toch eens moeten ophouden!
Sterkte en een dikke knuffel!

3:35 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Naproxen is een stevige pijnstiller inderdaad. Hangt wel van de dosis af. Hoop dat je ff relieve hebt. Sterkte met de kerst dan maar!

5:32 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Wat zijn huisartsen toch eigenlijk ook geweldig he :)

7:29 p.m.

 
Blogger corinepien said...

De pillen lijken aan te slaan. Heb iets minder pijn en ben lekker doezelig. Net zelfs nog wat geslapen!

7:47 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Fijn voor je, dat je nu eindelijk een middel hebt gekregen dat lijkt te werken...Sterkte ermee!

(Ps...zie reactie op mijn log)

9:12 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Sterkte ermee, Corine! En ondanks dit alles hoop ik dat je toch genoeg kunt gaan genieten van de kerstdagen!!

9:52 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Sterkte meid! Rot dat het net voor Kerst moet gebeuren, maar eigenlijk komt zoiets nooit uit.
Toch zeker wel minstens 500 mg, he?! Je bedoelt zeker Naproxen :-)

10:09 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

:(
*doet aai en zet lekker kopje thee*
*stiekum met heel veel pijnstillers in de thee*

Beterschap!

En Naproxen is wel iets waar je tegen moet kunnen, hoor. Ik kreeg er juist koppijn van. :S

10:32 p.m.

 
Blogger corinepien said...

Als jij het zegt Goentah, dan geloof ik dat meteen! :-)

Jullie zijn trouwens lief. Allemaal!

11:15 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik weet álles over paardenmiddelen.
En ik heb niet eens een paard!

10:01 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Oh!: that makes two of us

10:49 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home