Welkom in de wondere wereld die Corine heet

donderdag, januari 12, 2006

Muis

Vroeger had ik een ratje. Ze heette Muis, en was een zeer eigenwijze tante. Ze viel iedereen aan (ook de kat van 6 kilo), behalve mij. Ze liep altijd los, en kwam hard aangerend als je thuiskwam, blij om je weer te zien.

Vanmiddag was ik een bos lelies in een vaas aan het zetten. Dat waren haar favoriete bloemen, vandaar dat ik er aan moest denken. Ze was namelijk verzot op de stampers en meeldraden. Ratten zijn slimme beestjes, en Muis wist precies wat wel en niet mocht. Niet aan de bloemen knagen was een van die regels. Dus deed ze het als ik er niet was of even de andere kant op keek.

Als ze van de lelies had gesnoept was dat altijd meteen duidelijk. Niet omdat ze schijnheilig aan de andere kant van de kamer zat, wat ze altijd deed als ze iets stouts had gedaan, maar omdat ze een enorme oranje stuifmeel-grijns om haar witte bekkie had, die dan minstens drie dagen bleef zitten.

Je had het moeten zien, dan was dit een veel leuker verhaal. Maar ik zit hier lachend te typen, want ik zie het allemaal weer voor me.

15 Comments:

Blogger Gonda said...

Je beschrijft het op zo'n manier dat ik in de lach schiet :-) Ik zie dat suffe beest al zitten, de onschuld zelve :-) En maar denken dat jij niks door hebt!

7:33 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: zo ging het precies! Of als ze in de planten had zitten graven, en je kwam de kamer in gelopen, dan verstopte ze zick snel in een varen. En als je dan lang genoeg stil bleef staan kwam ze vanzelf voorzichtig gluren of je er nog was...

8:57 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Als je nu ook iemand kende met een muis genaamd Ratje... was dat een mooi stel geweest.

8:58 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Ratten zijn gaaf!!!!!

de minne zij dikke luilakken. volgende keer nee ik weer vrouwtjes :)

9:12 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Als jij een hond krijgt, noem je hem zeker kat?? Tsjonge. ;-)

9:21 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Oh!: mijn andere rat heette Bolle, mag jij raden hoe die er uit zag

@Gwen: jij voert ze gewoon te veel ;-) Maar als je ze aktiever wilt hebben mag je best Janus een keer lenen hoor!

9:32 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Rose: eehhmm... als ik ooit nog eens voor elkaar krijg dat J. niet ergens anders gaat wonen als ik een hond neem, dan wordt het een rottweiler met de naam Hobbs... Juist ja... naar die tijger.... ;-)

9:34 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Een van mijn katten heet Kip.
We zeggen vaak: hebben de kippen al eten gehad? :-)

10:37 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: ;-)

Bij ons hoef je dat nooit te vragen. Als het niet zo is wordt je door de een om de paar seconden in je kuiten gebeten en de andere zet het non-stop op een brullen.

10:43 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Bij mij gaan 'de kippen' dus irritant voor mijn voeten lopen, zodat ik bijna over ze struikel.... Ik ben wel eens per ongeluk op een van de katten gaan staan.

7:43 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Je maakt het al beschrijvend aardig visueel, Corine! Geinig, zo'n diertje!!

3:17 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: Dat doen ze bij mij ook als ze geen honger hebben...

@Momoniek: ja, jij heb haar natuurlijk ook nog meegemaakt

@Neilz: daar waren de meningen over verdeeld. J. had het liefst spontaan per ongeluk het telefoonboek op haar laten vallen

6:29 p.m.

 
Blogger Petra said...

Ik houd het maar bij konijnen!

9:15 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Wat leuk! Maar daar heb je geen foto van?

10:14 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Petra: die kunnen ook heel gezellig zijn, maar gaan er in ieder geval niet met je gehaktbal vandoor ;-)

@Act: helaas niet...

10:37 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home