Welkom in de wondere wereld die Corine heet

dinsdag, augustus 16, 2005

Genaaid

Ik ben vanmiddag bij de Turk geweest. En voor 7 Euro heeft J. straks 3 broeken met opnieuw vastgenaaide zomen. Niet dat ik niet met naald en draad om kan gaan, maar sommige dingen moeten gewoon met de naaimachine. En daar ligt nu juist het probleem. Corine en naaimachines gaan niet samen. Ik wil wel, maar de liefde moet van twee kanten komen. Brekende naalden, vastgelopen spoeltjes, complete dienstweigering... ik heb het allemaal meerdere keren meegemaakt. En wist je dat er nog wel 97 dingen zijn die fout kunnen gaan bij het naaien op een naaimachine? Zelfs met een mininaaimachine van een tientje gaat het fout. Het uitproberen op een proeflapje gaat nog net, maar zodra je echt aan de slag wilt... Vergeet het maar! Ook al zit daar maar 3 minuten tussen.

Helaas, het is niet anders. Met de hand is net zo makkelijk, en in mijn geval nog sneller ook. En voor de overige dingen hebben we dus de Turk. Die overigens ooit aan mijn mama heeft verteld dat hij haar wel als schoonmoeder wilde hebben. En dat terwijl hij niet weet dat ik bij mijn mama hoor.