Welkom in de wondere wereld die Corine heet

maandag, augustus 15, 2005

Riem?

"Lieffie, waar is m'n riem?"
"Die zit in m'n broek!"
"Welke broek?"
"Ehm, die ik aan heb!"

Dit soort gesprekken zijn niet goed voor je relatie. Zeker niet na een kwartier tevergeefs zoekwerk. Zelf een riem kopen dan maar? Echt niet! Riemen zijn stom. Alleen die van J. vind ik leuk. Puur omdat het de zijne is. (Zit net te bedenken dat dat ook zo geldt voor overhemden.)

Ik heb één echte heupbroek. Toen ik 'm kocht zat hij perfect. Langzaamaan begon hij steeds meer en verder van m'n kont af te zakken. Niet omdat ik 'm uitliep, maar omdat die kont steeds dunner werd. En als je dan opeens een riem op de slaapkamer ziet slingeren, is de oplossing snel gevonden. Maar op den duur was ik dat dus ook zat. En dat is inmiddels ruim een jaar geleden.

Vandaag had ik spontaan zin om die broek weer eens aan te trekken. En terwijl ik het stoffige gat onder het bed aan het afspeuren was naar J.'s riem, kwam ik er achter dat hij gewoon bleef hangen. En dat betekent maar één ding; ik ben aangekomen! Hoera! Hoera! Hoera!

*Update*
Een paar dagen geleden fietste er een meisje voor me met haar hand op haar gat. Ik heb me een hele dag af zitten vragen waarom. Toen ik net op de fiets zat wist ik ineens waarom: Bouwvakkerskont!!! Die broek zat toch niet zo strak als dat het in de eerste instantie leek.