Welkom in de wondere wereld die Corine heet

woensdag, oktober 19, 2005

Dilemma

Op 17 november verschijnt het nieuwe boek van Diana Gabaldon, Sneeuw en as {klik}. Deel 7 in de reiziger- cyclus. De eerste delen heb ik januari gelezen. Meer dan 3600 pagina's binnen een maand. Ik was verliefd. Op de hoofdpersoon (wat een vent...), de schrijfstijl, de gebeurtenissen. Ik huilde mee met Claire, en was blij als Jamie dat ook was.

Op 18 november verschijnt de Nederlandse vertaling van Rowlings Half-blood Prince. Oftewel, de nieuwe Harry Potter {klik}. Uiteraard de Engelse al gelezen, maar ik kijk net zo uit naar deze versie.

Stiekem wil ik liever weten hoe het met Jamie verder gaat, want het avontuur van Harry ken ik inmiddels. Maar aan de andere kant: Hp heb ik binnen 2 dagen uit, en over de 1.050 bladzijdes van Diana doe ik toch wat langer.

Daarnaast red ik nooit meer om alle delen voor die tijd nog te herlezen, wat ten koste gaat van het leesplezier ("Wie wat dat ook al weer??").

Het leven van een leesverslaafde is niet altijd even eenvoudig, dat blijkt maar weer. En dan te bedenken dat er deze week ook al twee boeken uitkomen die ik allebei moet lezen...

Wat ligt er bij jou ongeduldig te wezen op het nachtkastje?

8 Comments:

Blogger Gwendolin said...

zucht.........

zwijmell...........

Hihihi......

*gwen slaat weer een pagina om*

5:53 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

What's with all the {klik}s?

6:24 p.m.

 
Blogger Petra said...

Al vier maanden niet meer een echt moi boek gelezen. Ik ben bang dat ik te hard studeer.

8:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

mijn matroos :)

11:25 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Neil Gaiman. Hij wil zo graag, maar ik moet nog even tijd vinden.

1:59 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Michiel: moet je voor de gein eens klik op doen!

6:21 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Lezen is ook een verslaving van mij! Momenteel zit ik heftig in de Henning Mankell boeken, Zweedse misdaadschrijver. Hij schrijft prachtig: geen woord te veel, heel sobere stijl. Maar boeiend van begin tot eind! Je gaat inspecteur Wallander sympathiek vinden, ook al is hij het tegenovergestelde van een held.
Verder ligt 'Sonny Boy' van Annejet van der Zijl nog te wachten. Maar eerst de Mankell's lezen!

@moniek: dat boek van AMG Schmidt heet bij ons thuis 'het grote Ziezo-boek'! Geweldig! Veel uit voorgelezen vroeger, en nóg pakken mijn kids het wel eens om een paar versjes te lezen!

9:33 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

"dag van bekentenis".... ben halverwege, maar sinds een paar maanden ligt het boek meer op mijn nachtkastje dan dan ik hem vastheb.

Paar dagen geleden het boek van yvonne k. gekocht "een ster achter het stuur", mede om het feit te vieren dat ik van mijn rij-instructeur af ben. Wel gezakt voor het examen, maar dat kon de pret niet drukken.
Verlost van die man.
Leuk boek trouwens... zoals alles van haar.

11:06 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home