Welkom in de wondere wereld die Corine heet

dinsdag, januari 17, 2006

Hij....

En opeens maakte hij deel uit van mijn leven. Wat mij betreft veel te vroeg. Ik was er nog niet aan toe, vond mezelf er te jong voor. Toch kon ik mijzelf er niet van overtuigen om zonder hem verder te gaan. Ik raakte langzaam aan zijn aanwezigheid gewend, ook al schaamde ik me soms voor hem. Uiteindelijk mocht hij mee op vakantie en sindsdien waren we onafscheidelijk.

Toen kwamen er perioden dat ik niet meer bewust met hem bezig was. Dat ik vergat hoe belangrijk hij voor me was. Hij was er toch gewoon? Ik wist dat ik voorzichtig moest zijn. Regelmatig een beetje extra aandacht, en van onze speciale momenten blijven genieten.

Toch ontstonden er barstjes in onze relatie. Natuurlijk, achteraf had ik het allang aan moeten zien komen. Maar ik had oogkleppen voor, en onthaalde blij de concurrentie ons leven binnen. Hij accepteerde dat, en hield zich rustig tot de momenten wanneer ik hem nodig had. Om mij dan alles te geven wat ik wilde.

Eigenlijk maakte ik misbruik van hem, dat zie ik nu ook wel in. Het was makkelijk en vertrouwd. Hij vroeg er nooit iets voor terug. Ik had veel voorzichtiger met hem om moeten gaan. Veel beter op moeten letten, hem minder aan zijn lot over moeten laten. Vorig jaar werd het hem te veel. Ik vond hem 's ochtends op de vloer van de slaapkamer, zwaar beschadigd. Ik schrok, wist me geen raad. Hoe moest ik nu verder?

Lieve B., ik zal je nooit vergeten. Bedankt voor alles wat je me gegeven hebt.

13 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Voorspelbaar dat het niet om een man ging, maar wel leuk geschreven. Ik vind dit soort logjes meestal erg grappig om zelf te schrijven: over iets kleins zo'n dramatisch verhaal schrijven. :-)

12:11 p.m.

 
Blogger Petra said...

Je stelt me wel teleur. Waarom zo'n einde maken aan de relatie. Kon je niet gewoon goede vrienden blijven?

2:15 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Gert-Jan: anders had ik ook heel wat mensen heel wat uit te leggen! ;-)

@Petra: :-) ik heb 'm toch ook niet weggegooid?

2:17 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Claudia: *bloost* :-)

2:56 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Requiem for a bril.
Cool.

9:04 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Jullie vrouwen zijn allemaal hetzelfde. Als er een krakje aanzit kan je oprotten. Snik....

9:50 p.m.

 
Blogger Gonda said...

*pinkt een traan weg*
snotter snotter

10:34 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Oh!: zo heilig was het ook weer niet hoor!

@Penguin: ja, erg zijn wij he! Heb jij al last van krakjes?

@Goentah: *deelt een zakdoekje uit*

10:58 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

*voelt zich sterk geroerd door verdrietig verhaal* ik was dus wel op het verkeerde been gebracht he, tsssk, naive kip die ik ben

12:13 a.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Dahct ff dat het een knuffelbeer was. maar bleek toch een bril. Hmmm. had je er nog een? of moet je nu een nieuwe halen?

11:04 a.m.

 
Blogger Francine said...

Corine, ik hbe je getagged! :)

12:59 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Felix: Naïef kan je misschien wel wezen, maar je bent in ieder geval geen kip! Die kunnen helemaal niet typen...

@Gwen: ik heb al ruim een jaar een nieuwe... :-)

@Francine: eehh, leuk? *gaat uitzoeken wat dat nou weer betekent...)

5:51 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Mo: eehh, je loopt ruim een jaar achter op mij dan... :-)

6:45 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home