Welkom in de wondere wereld die Corine heet

donderdag, oktober 20, 2005

Droomsyndroom

Vanochtend werd ik wakker met een heel fijn en vrolijk gevoel. Ik had blijkbaar leuk gedroomd, maar door die rotherrie van de wekker werd hij wreed verstoord en weet ik niet meer waarover het ging. Bijna altijd schiet het me weer te binnen zodra ik 's avonds mijn hoofd op het kussen leg. Dus vannacht kan ik weer fijn verder dromen van waar ik gebleven was. Ik zou bijna zin krijgen om vroeg mijn bed in te duiken!

Hoe onthouden jullie je dromen? Of weet je nooit wat je droomt? Of wat nog leuker is: wie heeft er wel eens last van terugkerende dromen? En wie gelooft er in de voorspellende gave van dromen?

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik onthoud mijn dromen meestal wel.
Tenminste, dan weet 'k hoe de droom ging als ik wakker word, bedenk ik me "OW! Dat moet ik onthouden en opschrijven!" en een half uur later weet ik alleen nog vaag dat ik gedroomd heb.

Heel soms droom ik ook wel eens en bedenk ik me een dag of paar dagen later dat ik iets zie dat me bekend voor komt. Helaas is dan het eerste kwaad allang geschied: vergeten wat de droom was...
:S

Beetje voorspellen kan dus wel met dromen, maar bij mij is het meestal zo vaag dat ik het niet (meer) goed kan koppelen.

8:23 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Het is inderdaad meestal het gevoel wat je onthoudt. Heel soms weet ik het nog gedetaileerd, maar volgens mij is dat een soort situatie tussen slapen en waken in.
Ik geloof niet in voorspellende dromen. Je droomt over wat je bezighoudt, dus je komt er sowieso wel iets van tegen in je dagelijkse leven. Maar ik hecht er geen waarde aan.

9:26 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Als ik me bij het ontwaken al iets van mijn dromen kan herinneren (hetgeen al zeldzaam is), dan is dat meestal maar een paar seconden. Voordat ik de plee bereik, ben ik de droom alweer vergeten.
Ik heb wel eens gehoord dat je, als je je dromen wilt onthouden, nog heeeeeel eventjes moet doorslapen voordat je echt gaat opstaan. Maar dat heb ik nog nooit geprobeerd. Als mijn wekker gaat, dan sta ik op - geen gesnooze of gedoezel.

10:01 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Je weet nog wat je hebt gedroomd als je vlak na je droom ontwaakt. En zoals Foefer zegt, daarna ben je het wel snel weer kwijt. Dus opschrijven is dan het devies.
Ik heb heel soms last van déjà vu in mijn dromen. Heel maf. Misschien ooit een logje waard... (pakt notitieblokje)

10:17 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@oh!: ik ben benieuwd!

Ik heb een keer gedroomd dat ik langs stapels rode en blauwe plastik mandjes liep. Diezelfde dag kwam ik toevallig in de marskramer, staan daar opeens rekken met stapels blauwe en rode mandjes!! Precies dezelfde als in mijn droom! Ik was zo verbaast dat ik heel hard J. erbij riep, die was er niet zo happy mee dat ik door de hele winkel heen tetterde.

Ik heb ook wel eens dat ik droom en dan besef dat ik het al eens eerder heb gedroomd. Dat is niet altijd even leuk, vooral als je al weet dat het slecht afloopt en er niets aan kan veranderen...

10:30 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Mo: vliegen is zooooooo gaaf! Kan het soms gewoon door met mijn armen te wapperen, en andere keren hoef ik alleen maar een beetje te springen en ik vlieg al door de lucht. En als je te snel daalt dan ook nog dat gekriebel in je maag voelen hè

10:41 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Jouw droom van afgelopen nacht? Hm laat me raden: Dhr Lam of Muller in string achter je aan rennend op kantoor. Offe je betrapte die twee in string op het kopieerapparaat?

Vertel vertel....

11:00 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Ik dnek dat ik ook maar eens een logje aan dromen ga besteden. want ik heb daar zo mijn eigen fizie op en die is beetje te uitgebreid voor een comment.

Dus die hou je van me tegoed

11:07 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@velvet: whahaha! Nee hoor, stel je gewoon een lichte zomerbroek en een donker gekleurde string voor...

@mirjam: vleesetende pinguins??? inderdaad best scary...
Ook ik droom weleens spannend over (vreemde) kerels, maar dan blijkt altijd dat als ik wakker wordt dat J. z'n handjes niet thuis kon houden...

@Gwen: ik ben benieuwd!

5:07 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home