Welkom in de wondere wereld die Corine heet

zaterdag, december 17, 2005

Bonbons

Tijdens het voorgerecht dacht ik slim te zijn. In plaats van een bord met vier mini dingetjes die ik geen van allen te pruimen vond koos ik voor de vegetarische versie. Paddenstoelenbonbons. Dit is het recept:
Neem een pan champignonnensoep. Voeg extra wilde paddenstoelen toe, alsmede een aantal ondefinieerbare bestanddelen met smerige bijsmaak. Laat dit flink droogkoken. Keer de pan om, en rol de smurrie uit tot een plak van zo'n 3 centimeter dik. Bestrijk de bovenkant met cranberrycompote en snij er blokjes van. Leg drie van die blokjes op het grootste bord wat je in huis hebt, ruk een blaadje van de eerste plant die je tegenkomt en leg deze erbij.

Ik ben niet geschikt voor culinaire hoogstandjes. Doe mij maar Leonidas.

8 Comments:

Blogger Gonda said...

Haha! Het klinkt heerlijk. NOT!!
Arme jij, een flink bord Carpaccio is veel lekkerder!!

1:23 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik moet vanavond - op een vervroegd Kerstdiner - met een originele amuse op de proppen komen. Gezien jouw bonbonverhaal wel aardig om te zeggen dat het Slabonbons worden? Klopt, ik kende het ook niet. Ik ga ze zo maken. Vast niet te vreten maar geef toe. Erg origineel :D

1:42 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Toch klinkt het dan juist wel lekker eigenlijk!

2:49 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: zo heette het andere voorgerecht. Het bestond alleen niet uit koe. Maar meer rauwe vis en bambi...

@Penguin: wat kan je verpesten aan sla?

6:19 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Moniek: als ik je wil vergiftigen geen ik natuurlijk geen waarschuwing vooraf! ;-)

@Neilz: Geloof me, dat was het nĂ­et! En ik was lang niet de enige met die mening...

6:20 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik hou zelf meer van opeten dan van klaarmaken!
En gedoe hou ik al helemaal niet van.

11:57 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik moet bij die blaadjes meteen denken aan Mister Bean die een paar takken van zijn boom gebruikt als versiering van wat hapjes.

11:59 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Renesmurf: ben jij dan ook zo iemand die een cake gaat bakken zodat ie het beslag kan opeten?

@Oh!: Haha, die ken ik helemaal niet. Dacht dat ik origineel bezig was ;-)

1:12 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home