Welkom in de wondere wereld die Corine heet

donderdag, december 15, 2005

Mag ik even...?

Hier in het dorp heb je al jaren een klein winkeltje, tot de nok toe gevult met sokken, kousen, panty's en majo's. De twee dames die er werken weten alles over deze kledingstukken, en staan binnen een seconde klaar om je te helpen. Klantvriendelijkheid is echter niet hun sterkste punt. Even rondkijken kan alleen terwijl hun argusogen je rug doorboren, en de beroepsmatige glimlach van de gemiddelde verkoopster is hen vreemd.

Ik moest een nieuwe panty, dus je begrijpt waar ik vanmorgen was. Vandaag was niet de enige klant en ving het volgende gesprek op:

"Mag ik even passen?"
"Jawel, maar niet met schoenen of laarzen erbij aan hoor. Dat gebeurt wel eens en dat kan echt niet!"

Ik heb nog nooit overwogen om een panty te gaan passen voor ik 'm kocht. Hoe zit dat bij jullie?

9 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Nou, geen haar op mijn hoofd die er aan denkt een panty te passen voor ik die koop :D

12:18 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Mag ik me op mijn zwijgrecht beroepen?

1:25 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Een panty passen? En wat dan als hij niet past? Frommelen ze hem dan weer terug in het pakje? Eenmaal gedragen zijn ze nooit zo netjes meer op te vouwen.

1:54 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

hmmmmmmmm, das wel heel vreemd ja. en ben het wel met esther eens hoor wta doen ze er dan mee?

5:45 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik pas broeken wel altijd, de rest krijg ik altijd van Sinterklaas.

6:37 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Een panty passen? Daar heb ik inderdaad nog nóóit van gehoord!!

7:52 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Het idee een panty te kopen die een ander eerst heeft aangepast vind ik wel een beetje raar, om maar niet te zeggen vies!
Gek, he? Terwijl het wel normaal is om broeken te passen voor je ze koopt....

9:12 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

misschien wilden ze wel sokken passen? of een maillot.....hoeft toch niet persé een panty te zijn

9:47 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Ikkus: het ging echt om een panty!

@de rest: ik ben blij dat ik niet de enige ben die het een beetje vreemd vond. En hoe ze 'm weer netjes in de verpakking krijgen? Geen idee!

En wat als je er per ongeluk een ladder intrekt tijdens het passen...

@Mo: als je luisterd naar het advies van deze dames doe je nooit een pantymiskoop. Want die dingen snappen ze echt!

2:16 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home