Welkom in de wondere wereld die Corine heet

vrijdag, december 30, 2005

Krijg de stik

Mijn middenrif leeft de laatste dagen een eigen leven. Op de vreemdste momenten trekt hij samen en stuitert ongecontroleerd op en neer in mijn buik. Het interesseert hem niet wat ik op dat moment aan het doen ben. Volgens mij lacht hij me zelfs uit als ik tijdens een telefoongesprek de grootste moeite moet doen om geen oncharmante geluiden in de hoorn te maken. Of wanneer een slok drinken op plaatsen (zowel in- als uitwendig) terecht komt die daar niet voor bedoeld zijn.

Jullie zullen het vast al geraden hebben, ik heb last van de hik. Wie laat mij eens goed schrikken?

14 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik ben binnen 5 seconden van de hik af.
Je moet druk op je middenrif houden, maar niet je adem inhouden. Wat ik dus doe, is: neem hap adem, buik uitzetten, rustig in- en uitademen, op het omslagpunt van inademen naar uitademen heel nadrukkelijk slikken.

Na drie, vier keer slikken is het over.
Helpt bij mij altijd.

11:52 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ondersteboven staan en dan zeven slokken water drinken :D Helpt altijd ;-)

2:02 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

WAAHHHHHHHHHHHHHHHHHHHH!!!!!!!!!!



heeft het geholpen?

7:22 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Da wou ik ook doen . Hahahhahahaha.

7:30 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Hebben bovenstaande manieren al geholpen?
Als het al een paar dagen is, ben je denk ik gewoon aan ontspanning toe...
Ga eens lekker achterover zitten en ontspan, doe niets waar je je lichaam bij nodig hebt, ga een film kijken of droom weg over een zonvakantie ofzo....
Succes in ieder geval.

8:01 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Vraag Janus even of hij in je eten wil springen :-) Wedden dat je van schrik van de hik af bent!

10:10 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Oh!: die truuk kende ik nog niet. Ga 'm binnenkort eens toepassen!

@Mo: sorry meis, maar hier kan ik alleen maar heel hard om lachen!

11:59 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Rose: die 7 slokken water willen nog wel lukken, alleen val ik halverwege telkens om...

@Gwen: *schiet tegen het plafond*

12:00 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Gonny: gelukkig deed je het niet, ik zat net weeer op m'n stoel

@Act: goed idee. Als ik net niet zo van Gwen geschrokken was zou het zeker werken!

12:01 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: ik denk niet dat ik 'm nog een keer zo ver krijg...

12:02 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Achter je, achter je! Een monster!! Snel, ren weg!

:-)

9:31 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Gert jan: oei, nu heb je Miepje zwaar beledigd....

1:29 p.m.

 
Blogger Simone said...

Haai Corine,
Zomaar een berichtje:
Geinige weblog. En wat betreft scrappen lig je mijlenver voor op mij. Ik ben net begonnen. Het resultaat laat nog te wensen over, maar ik vermaak me wel gedurende het 'creatieve' (ahum) proces. Sterkte met je middenrif, fijne jaarwisseling.
Groet, Simone

3:30 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Hanscke: alleen is mijn omgeving het daarmee niet zo eens denk ik...

@Simone: Dankjewel voor de complimenten! En tsja, mijn eerste lo´s zijn absoluut niet geschikt voor openbaarheid, en dat is inmiddels helemaal goedgekomen! Zolang het maar leuk is toch?

5:41 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home