Welkom in de wondere wereld die Corine heet

dinsdag, februari 14, 2006

Afspraak

Ik had vanochtend een afspraak met de hulp in de huishouding. Ze zou hier om half 9 zijn, om het huis aan kant te maken en de was er doorheen te jagen. Ze liet echter op zich wachten. Pas tegen tienen kwam ze aankakken, mijn donderpreek had geen enkel effect.

Ik had vanochtend een afspraak met Corine. Ik zou haar huis aan kant gaan maken en de was er doorheen jagen. Maar helaas, ik was veel te laat. Haar donderpreek liet me geheel koud.

Ik had vanochtend een afspraak met mezelf. Ik zou vroeg opstaan en het huis aan kant maken, en de was er doorheen jagen. Helaas was ik veel te laat. Ik gaf mezelf diverse keren een donderpreek maar dat maakte geheel geen indruk. De heerlijkheid van mijn bed veegde met het grootste gemak elk argument om eruit te komen opzij.

17 Comments:

Blogger Gonda said...

Zwakkeling! ;-)
Hup, knoop je stofdoek om je hoofd, pak de stofzuiger uit de kast, en aan het werk jij! Foei toch, zomaar afspraken verzaken!

11:07 a.m.

 
Blogger Petra said...

Dit kan niet, ontslaan die hulp!

11:57 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

ik zou het inhouden op haar salaris

1:01 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Foei. Discipline Corine!

1:49 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

erg grappig!

2:42 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Goentah: das nu al de 4e donderpreek van vandaag zonder effect!

@Petra: dat had ik ook al bedacht, maar toen ging ze in eens zo zielig doen...

2:59 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@ikkus: dat vind ik ook wel een goeie!

@Rose: wat is dat? Disci nog wat?

@Pascha: dat vind jij misschien...

3:00 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Morgen weer nieuwe ronde nieuwe kansen!

3:54 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Beter dan je huis van kant maken.

4:21 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Je moet ook geen afspraken met jezelf maken, die kom je toch niet na.. of..... je moet natuurlijk weer van mij hebben gedroomd ;)

6:14 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Renesmurf: ik heb de schade wel redelijk ingehaald inmiddels

@Oh!: haha

9:30 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Gwennus: als ik mezelf niet eens meer kan vertrouwen, wie dan nog wel? ;-)

@Dankjewel, en eh, dat schoonmaken is hard nodig als jij bent geweest... ;-)

9:38 p.m.

 
Blogger CeeBee said...

erg leuk geschreven, ik was daadwerkelijk geagiteerd dat iemand anderhalf uur later op kwam dagen en zich dan niet eens iets aantrok van een donderpreek...

maar, vlg. mij is dat soms ook wel eens goed hoor, zo'n spijbeldagje. je moet er dan wel van genieten, anders is het zonde.

11:55 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Wordt het je allemaal een beetje teveel meid? Misschien maar goed dat je bent blijven liggen. Ik heb hier nog wel ergens een dwangbuis..... wil je hem lenen? ;) Voor de hulp in de huishouding natuurlijk. :P

2:39 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Ceebee: echt waar? Wow! :-)
(Ik had maandag ook al een spijbeldagje, dus er moest echt wat gaan gebeuren gisteren)

@Act: dat is een nog beter dreigement dan ontslag of inkorten op het salaris!!

5:52 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

In eerste instantie dacht ik: doe maar ruig....25 jaar en dan al een huishoudelijke hulp, zal wel een groot huis zijn. De decadentie!

Ik vond het al niet bij je passen, of je schrijft heel anders dan dat je werkelijk bent.
Dus gefeliciteerd de opzet van je tekst was geslaagd! Haha...

7:25 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Knopje: haha, inderdaad zou het wel heel decadent zijn. Maar geloof me, als ik geld over zou hebben zou ik het met liefde aan een huishoudster uitgeven. Ik vind het echt rotwerk, en altijd zat leukere dingen te doen!

10:37 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home