Welkom in de wondere wereld die Corine heet

zaterdag, augustus 20, 2005

Bah

Bruce neemt de laatste tijd regelmatig nieuwe vriendjes mee naar huis. Ik kom ze tegen tijdens het kroelen. Dan voel je een klein bobbeltje en bij nadere inspectie zit er dan een teek. Meestal onder z'n kin, in z'n nek of midden op z'n neus. Ik vermoed dat als ze op de rest van z'n lichaam zitten hij ze er zelf uitplukt en als een tussendoortje beschouwd.

J. en een pincet worden er dan bijgehaald, ik leg 'm in een houtgreep en na een paar minuten is Bruce weer teek-vrij. Hij ondergaat deze behandeling zonder commentaar, of zelfs maar gemopper, haatdragende gevoelens of nagels. Dat is fijn.

Er is alleen een ding waar ik moeite mee heb. Stel dat, als Bruce 's nachts op mijn hoofd ligt te slapen - vraag me niet waarom, maar dat is zijn favoriete plekje - zo'n teek denkt "Kom, we wandelen even door naar de nek van Corine".

Dat zou zomaar kunnen natuurlijk. Ik heb er jaren geleden een gehad, en dat vond ik wel genoeg. Gelukkig vindt Bruce dat extra geknuffel voor het slapen gaan geen probleem.