Welkom in de wondere wereld die Corine heet

maandag, december 05, 2005

Nog steeds

Vorige week:
Ze hangen er weer. Rechts en links van de winkelentree. Ik probeer niet te kijken maar het is al te laat. Ik slik een brok weg uit m'n keel en negeer m'n maag die rare sprongen maakt. Er loopt een rilling over m'n rug, er staat kippenvel op m'n armen. Ik trek m'n schouders naar achteren en loop naar binnen alsof er niets aan de hand is.

20 jaar geleden:
Ze hangen er weer. Rechts en links van de winkelentree. Ik probeer niet te kijken maar het is al te laat. Ik verstop me achter de brede rug van mama. De tranen lopen over mijn wangen. Mama lacht me toe. "Het is niet eng! Kom, dan gaan we samen", en ze pakt me bij de hand. Ik knijp m'n ogen stijf dicht en ren blindelings de winkel binnen, tot helemaal achteraan, waar de kinderhoek is.

Ik kan er niets aan doen. Maar ik heb het gewoon niet op kopje-duikelende zwarte pieten.

5 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Enge dingen, zijn het!

( leeft met Corine mee )

11:38 a.m.

 
Blogger Petra said...

Ze zijn al weer bijna weg...

1:26 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

jezelf een keer als zwarte Piet sminken...wie weet helpt het

8:56 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

wat is daar mis mee?

10:52 p.m.

 
Blogger corinepien said...

Ik ben blij dat ik niet de enige ben die pieten eng vind.

Misschien moet ik het idee van Pascha eens proberen, kan ik zelf andere mensen bang maken (evil grin)

En Gwen, zelfs jij was eng, toen die ene keer, op m'n verjaardag...

11:48 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home