Welkom in de wondere wereld die Corine heet

dinsdag, november 29, 2005

Principe

Vroeger paste ik wel eens op bij een gezin met drie kinderen. Ik hanteerde altijd het volgende principe: als er één vervelend is, dan gaan jullie allemaal naar bed. Zo hielden ze elkaar koest en had ik er geen omkijken meer naar. Het is trouwens nooit voorgekomen dat ze voortijdig hun nest in moesten.

Vanavond gaat J. hetzelfde principe hanteren. Mijn ouders zullen namelijk voor het eerste sinds de scheiding weer samen op een verjaardag aanwezig zijn. Ik vraag me af of J. van te voren een waarschuwing geeft of niet.

-----------------------------------------------------------------------

*Update*
Helaas, een van de twee heeft het bij voorbaat al af laten weten. Dat is k*t. Het was eigenlijk ook wel te verwachten. Maar toch ben ik zo naïef om tegen beter weten in te hopen dat het wel zou lukken.

10 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Ik hoop het. Kan best schrikken zijn!!

12:40 p.m.

 
Blogger Petra said...

Geef maar wel een waarschuwing. Spannend hoor.

1:46 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Niet tegen beter weten in, da's zo negatief. Je had het gewoon leuk gevonden om ze weer eens tegelijk te zien bij een gezellige verjaardag.
:)

En anders spreek je ze toch gewoon eens aan op hun verantwoordelijkheden als Grote En Oude Volwassen Mensen? Als ze geen zin hebben, dan maken ze maar eens zin om gezellig te doen. Is heel makkelijk, hoor. En 't kan dan alleen maar meevallen. :)

3:22 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Aaaah, logje mislukt vanwege die update.

Hopelijk een volgende keer beter?

7:25 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Michiel: was het maar zo makkelijk... maar bij mijn ouders werkt het helaas niet zo

@Mo: dat heb ik ook gezegd ja, dat er kleine kinderengedrag werd vertoond. "Júf, ik wil niet naast Jantje zitten want die was vorige maand niet lief tegen mij."

Heb ik letterlijk zo in de telefoon gezegd. Maar ja, het antwoord was dat door de andere partij (en ons) zijn/haar leven is verkankerd.... En dit is helaas ook gequote.

Voor de rest was het trouwens nog best een gezellig avondje!

9:30 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

He, da's inderdaad k*t... Ik zoek naar woorden om er iets zinnigers over te zeggen - maar vind ze niet.

10:12 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Behoorlijk onvolwassen van je ouders...De pijn zit kennelijk zo diep, dat ze het geluk van hun dochter vergeten.
Ik zou ze door elkaar willen rammelen, en zeggen: jullie hebben deze meid op de wereld gezet, vergeet je eigen sores voor een momentje, en doe normaal!!!!
Hoe je het ook wendt of keert, ze blijven allebei jouw ouders. Dus voor altijd aan elkaar gebonden.

Laat mij maar eens een hartig woordje met ze spreken....ok? :-)

12:29 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Jammer dat dat zo moet gaan. Heeft diegene die het af heeft laten weten het wel goed gemaakt met een superkado?! (geprobeerd)

4:39 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Foefer: en toch doet zo'n reactie me goed!

@Goentah: dit heb ik zelf ook al meerdere malen gezegd, geroepen, geschreeuw, gehuild... Maar als je het wilt proberen ga je gang! Misschien maak je meer indruk dan mij

@Act: vandaag is een bos bloemen bezorgd. Ik ben er nog niet over uit of ik ze in de container gooi of leuk neerzet...

6:24 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

@Corine: Heb je ze weggegooid of gehouden?

4:21 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home