Welkom in de wondere wereld die Corine heet

dinsdag, november 22, 2005

Vervolgverhaal: Het digitale licht (deel 3)


Het avontuur is begonnen bij Plompie, en werd voortgezet door Momoniek. Ik heb de eer om het derde deel uit m´n duim te zuigen.

**UPDATE**

Maria neemt het verhaal van ons over. Lees dus verder bij haar!

------------------------------------------------------------------

Haar mentale inspanningen hebben geen effect, steeds meer draad verdwijnt in de diepte. Samuël is duidelijk nog op zoek. Ze zucht eens diep, en probeert zo lang mogelijk haar adem in te houden. Ze houdt het maar enkele tellen vol. Haar gedachten dwalen af. Naar Frankrijk, hoe ze de afgelopen zomer een heerlijke tijd heeft beleefd. Helaas was het veel te snel voorbij. Kippenvel schiet omhoog langs haar ruggengraat als ze weer terug denkt aan hoe het zo plotseling eindigde. Ze rilt en spreekt zachtjes zijn naam uit. “Bernard…”

Ze probeert zich voor te stellen dat de zon weer schijnt. Dat haar lichaam wordt verwarmd, terwijl ze loom en gelukkig in het gras ligt. Dat ze tussen haar wimpers door het lichaam wat naast haar ligt begluurt. Wat is hij toch aantrekkelijk. Wás, verbetert ze zichzelf. Hoe heeft het in Godsnaam zo ver kunnen komen? Dat ze slechts een paar maanden later, voor haar gevoel weken, in een door God verlaten uithoek op Antarctica zit. Kilometers verwijderd van de man die ze boven alles stelde. Samen met de man die ze het meest verafschuwde… Biologisch onderzoek wordt het genoemd. Ze lacht zonder vreugde. Maar ja, je moet toch wat te doen hebben, als je ’s nachts ligt te vernikkelen in het basiskamp.

Bernard is het zat. Hij is alles zat. Die stomme fontein, de gladde glimmende steentjes van de weg, de kloterige regen en bovenal het irritante licht van de lantaarns. Hoe heeft hij zo stom kunnen zijn? Hij, die altijd alles voor elkaar had. Hij, die altijd de leukste en aantrekkelijkste meiden voor het uitzoeken had. Hij, met de bestbetaalde en interessantste baan uit de streek. Wanner is het misgegaan? En waarom? Hij kan het niet in woorden uitdrukken. Gedachten vallen over elkaar heen, het is een zooitje in zijn hoofd. Dit heeft hij toch niet verdiend? Het is toch niet zijn schuld? Waarom moest Josephine juist die avond haar zin doordrijven?

Inmiddels is hij de fontein gepasseerd en staat bijna in de lichtcirkel van de volgende lantaarn. Hij buigt opnieuw zijn hoofd, en ziet een losse kei langs de rand van de weg. Hij bukt en strekt zijn hand uit. Het voelt glad en tegelijkertijd robuust aan. In een opwelling kijkt hij omhoog, naar het licht. Zijn arm strekt zich uit naar achteren, zijn spieren spannen zich aan.

(c) foto: Georgelangenberg.com

16 Comments:

Anonymous Anoniem said...

impressive , ik neem mijn hoedje af , en ik ben heel benieuwd hoe dit verder afloopt

6:51 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Sorry, ik laat mijn kritisch oog even gaan en ik zie veel zinnen die aan elkaar geplakt zijn met 'en'.

Ja, als we proza gaan schrijven, ben ik kritisch.
Misschien dat ik daarom niet durf? :)

8:11 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

ik vind het een fantastisch verhaal wat jullie drieeen hier neer zetten. Ik ben dan ook heel benieuwd naar het vervolg oh kom op man laat je niet kennen het gaat om de lol toch michel durf jij? ik zit natuurlijk met de vraag of oh bij mij ook de kritische noot gaat plaatsen en of ik daar na uren schrijven dan wel op zit te wachten. Ik tik en denk ja eigenlijk wel. Ik wacht even of zich iemand meldt. Zoniet dames dan verwacht ik wel een mailtje van jullie

8:36 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Michel: dankjewel! Ik ben ook nieuwsgierig naar heo het verdergaat

@Oh!: ik tel 4 keer `en` als voegwoord, en twijfel over nr. 5. Is dat dan direct veel? Dit is overigens mijn eerste stukje proza, binnen 5 minuten op papier gezet. Dan mag het toch?

Ik dacht trouwens dat jij wel van uitdagingen hield?

8:43 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Maria: als Oh! nu nog steeds niet durft vind ik het prima als jij verder gaat hoor. Is Oh! het daar mee eens? :)

8:45 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Ik wil ook!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


pien je hebt we iets van een schrijver in je hoor :D

btw Oh als je zo kritisch bent. mischien moet ik toch maar een soverwegen of je mijn boek niet leest. Corine zou het doen, maar kot er steeds niet ana toe.\

durf ik jou te vertrouwen?

9:08 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

@ gwennus: ik wil dat beruchte kritische oog van mij best wel eens over jouw geschrijf laten gaan. Let wel, dat je dan zowel inhoudelijk als taalkundig commentaar krijgt. Want als iemand mij om een kritisch oog vraagt, zal ik érg kritisch zijn. Alleen dán heb je er namelijk wat aan.

@ Corine: als ik ga meedoen, vrees ik dat ik begin met een extinction level event, een grote komeet of zo, waarna ik het verhaal bruut opnieuw start met andere hoofdpersonages.
Zou wel flauw zijn, vrees ik. :)

9:42 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

wordt vervolgd...? waar?

9:51 p.m.

 
Blogger corinepien said...

Maria, bij deze is het officieel aan jou doorgegeven, want je was de eerste belangstellende. Misschien kan Gwen daarna?

Anyhoe, veel succes, en ik ben beniewd hoe het verder gaat!

10:22 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

@Everyone: Yess! Het verhaal gaat verder...

@Gwennus: Na Maria Gwennus misschien!?

@Everyone: En ja, daarna kunnen wij wel weer... Tenminste als niemand zich verder aanbiedt... Spannend hoor!
Overigens sla ik alle delen op mijn pc op. Misschien kunnen we er uiteindelijk een papieren versie van maken... Haha! :-)

@Mo/Corine: Echt grappig dit...

10:30 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

ik ga nu proberen te schrijven wist niet dat ik het toch geworden was ik heb dit nog nooit gedaan hij moet er vanavond opstaan hoop ik

10:01 a.m.

 
Blogger Maurice said...

Spannend vervolg. Ik had me vergist bij Momo. Ik kijk uit naar het vervolg.

Maurice

12:16 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

hij is af in word ik heb gwennes als volgende genoteerd en hij word vanavond geplaatst rond 22.00 uur
dus nog even wachten en dan...

1:39 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Brrr... spannend... :-) Heb ook even een schrijverslijst toegevoegd aan mien weblog!

6:13 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Maria: ik ben benieuwd hoor!!!

8:55 p.m.

 
Blogger Petra said...

Het gaat nog spannend worden!

9:38 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home