Welkom in de wondere wereld die Corine heet

zondag, november 13, 2005

Omnivoor

Poes Miep is een alleseter. Vlees, groente, aardappels, pasta en zelfs sla. Zolang het op mijn bord ligt is het lekker. Daar bestaat geen twijfel over. Ze kijkt en loert, bedenkt waar het grootste stuk ligt en hoe ze daar aan kan komen. Zodra je even je aandacht er niet bij hebt, schiet er een grijze flits langs je bord en die er razendsnel vandoor gaat met haar schat, die ze grommend naar binnen schrokt. "Van mij!", lijkt ze te zeggen met haar ogen, trots op een nieuwe overwinning.

Laatst was het andere koek. Ze dacht dat ze een stukje vlees te pakken had, maar toen ze haar tanden erin zette bleek dat niet zo te zijn. Ze gruwelde van de smaak, dat was duidelijk. Woedend keek ze me aan. Hoe haalde ik het in mijn hoofd om zoiets walgelijks tussen mijn eten te stoppen? Ik prikte lachend een ander stukje augurk aan mijn vork.

8 Comments:

Anonymous Anoniem said...

Haha!!! Leuk he katten?? Nou maar hopen dat ze haar lesje heeft geleerd. Zo heb ik er een die graag meloen lust, ook beetje vreemd? En ook likt ze zeep op...
:-S

1:25 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Kieskeurig beestje!! :D

4:22 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

* werd gister weer eens beloerd door een jagende kat *

9:22 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

He, dit verhaal komt me bekend voor!! waar heb ik dit eerder gehoord??? ;)

9:38 a.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Dierenbeul :-p

12:24 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@Dennis: had ze maar beter moeten kijken waar wat lach van te voren...

@Gwen: bij de nasi? :-)

@Oh!: mijn kat jaagt alleen op voedsel, ik jaag alleen op chocola

5:17 p.m.

 
Blogger Gonda said...

Zelfs mijn kleine monsters van bijna 9 weken zitten al naar onze borden te loeren als we aan het eten zijn! Ze worden verdacht aanhankelijk als het etenstijd is :-)
Corine, misschien dat je volgende keer een stuk vlees met sambal op je bord moet neerleggen! Beetje cru, maar ze zal het niet vergeten (hoop ik)!

9:10 p.m.

 
Blogger corinepien said...

@ Goentah: Hahaha, bij heet eten gaat ze achteraf alleen maar meer water drinken...

Wel eens een katje van 8 weken zien rennen met een snitzel groter dan haarzelf? :-) En dan opvoedkundig-verantwoord streng optreden en je lachen inhouden... De opvoeding is toen dus al verpest!

11:42 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home