Welkom in de wondere wereld die Corine heet

vrijdag, november 11, 2005

You b*tch!

Op feestjes ben je nooit alleen. Vaak zijn de andere mensen leuk en gezellig. Helaas kom je vaak genoeg mensen tegen die je liever niet had gezien. Die je het liefst wilt negeren, of als een klein kind je tong naar uit wilt steken. Maar helaas, de etiquette schrijft voor dat je toch minstens een beleefd praatje moet maken.

Wat je dan doet? Stap met een stralende glimlach op de bewuste persoon af, en zeg: "Gaat het wel goed met je? Je ziet er zo moe uit." Herhaal dit een paar keer op een avond, maar dan met andere woorden: "Denk je dat je ook de griep hebt?"of "De laatste keer dat ik je zag, zag je er veel beter uit!" of "Weet je zeker dat je wel in orde bent?".

De persoon zal zich steeds onzekerder en ook beroerder gaan voelen. En als je echt je best doet bestaat er zelfs een reƫle kans dat de persoon daadwerkelijk ziek wordt.

Ik mocht willen dat ik deze manier van psychologische oorlogsvoering zelf had uitgevonden. Maar helaas, alle eer gaat naar Erica Terpstra.

7 Comments:

Blogger Gwendolin said...

Hahahaha, The B*tch

8:06 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

.... maar aan Erica T. zou ik het wel durven vragen hoor.... ''Goh...de vorige keer dat ik je zag...zwom je nog...''

3:12 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Ik zal het vanavond eens uitproberen.

8:21 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

En verdomd, ik kwam er niet aan toe. Te veel leuke mensen, namelijk.

Zucht... op naar het volgende feestje!

11:57 a.m.

 
Blogger corinepien said...

@Pascha: daar kwam ze zelf ook rond voor uit (letterlijk en figuurlijk dat 'rond')

@Oh!: alleen maar positief toch?

12:21 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Die ga ik onthouden, maar meestal besteed ik gewoon enkel beleefde aandacht aan de mensen die mij niet zo liggen. En dat zijn er maar heel weinig!

1:23 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

evil corine, hahahah

8:36 p.m.

 

Een reactie posten

<< Home