Welkom in de wondere wereld die Corine heet

maandag, november 07, 2005

Zelfvertrouwen

Ik zit de laatste tijd niet helemaal lekker in m'n vel. En sinds gisteren, na een lang gesprek met J. en flink wat tranen heb ik eindelijk kunnen achterhalen waar het probleem vandaan komt.

Het ligt niet aan die ene persoon, ook niet aan die andere. Het komt helemaal vanuit mezelf. De muur die ik zo'n 8 jaar geleden heb opgebouwd als zelfbescherming is niet goed onderhouden. Hij vertoont gaten en brokkelt af. Opmerkingen glijden er doorheen en bijten zich vast. Ik trek ze me aan, en weet het niet te relativeren. Ik ben onzeker over mijzelf en mijn kunnen. Volgens J. is dat nergens voor nodig. Natuurlijk heeft hij gelijk. Ik ben wie ik ben en mag daar best trots op zijn.

Nu het probleem open en bloot op tafel ligt kan er gericht naar een oplossing gezocht worden. Dat voelt goed. Als we er nu eens mee beginnen dat jullie mij allemaal een welgemeend complimentje geven? ;-)

7 Comments:

Anonymous Anoniem said...

JIJ BENT LIEF ! ! !
kusje van Plompie

6:18 p.m.

 
Blogger corinepien said...

jullie zijn lief!

Hierbij een echte Corine TM virtuele knuffel

6:54 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Heb een tijdje geleden ook over mijn eigen muren gelogd. Is en blijft een lastig probleem, maar het is fijn om te weten dat andere mensen die muren kunnen afbreken.

En je bent al een heel eind met het onderkennen van het probleem!
Hoera voor Corinepien!

7:34 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Kindertjes die vragen, worden overgeslagen. ;)

Nee, hoor.
Goed dat je de oorzaak nu kent, da's al een begin van de oplossing. :)

10:36 p.m.

 
Anonymous Anoniem said...

Je bent lief!!!!!!!
Tuurlijk mag je ze kopieren.

11:29 p.m.

 
Blogger Gwendolin said...

Meisie, ik ben jaloers op jou zelfverzekerdheid! en nu ga je me vertellen dat da schijn is? dat je eigenlijk heel onzeker bent?

MIJN WERELD STORT IN......


Hoe kan het nou? ik bedoel je bent het lekkerste ding van de stad en je barst van de energie, daarnaast doe je wat je wilt en heb je een geweldige vriend. een eigen huis en natuurlijk niet vergeten ben je volop bezig met een heleboel leuke dingen!

Pien, ik wou dta ik jou was!

10:17 a.m.

 
Blogger corinepien said...

Sorry meis, maar in je eerste 2 regels heb je helemaal gelijk... En helaas is de energie momenteel ver te zoeken.

Eigenlijk heb ik wel een boel leuke dingen he, als ik het zo op een rijtje lees. Hierbij beloof ik plechtig dat ik niet meer zo zwartkijkerig zal zijn. Voortaan is het glas halfvol.

En meid, je bent gek als je met mij wilt ruilen!!!!

En je bent lief!

10:46 a.m.

 

Een reactie posten

<< Home